Salgsbetingelser

1. Anvendelse

Salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle aftaler om Invisu ApS 44129957, salg og levering af serviceydelser inden for markedsføring til erhvervskunder. 

2. Aftalegrundlag 

2.1 Aftalegrundlag 
Betingelserne udgør sammen med Invisu’s tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om salg og levering af serviceydelser til kunden. Kundens indkøbsbetingelser trykt på ordrer eller på anden måde meddelt til virksomheden udgør ikke en del af aftalegrundlaget.

2.2  Ændringer og tillæg 
Ændringer af og tillæg til aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.

2.3 Juridisk status 
Hver af parterne skal straks give medkontrahenten underretning, hvis parten ændrer status som juridisk person, tages under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling eller frivillig likvidation. 

3. Serviceydelser 

3.1 Standard 
De serviceydelser, som virksomheden sælger og leverer til kunden, udføres håndværksmæssigt korrekt.

3.2 Kundens medvirken 
Kunden skal give virksomheden adgang til personale og oplysninger, i det omfang det er nødvendigt for at udføre serviceydelserne. 

3.3 Lovgiving og standarter  
Virksomheden er ikke ansvarlig for, at serviceydelserne opfylder lovgivning eller standarder eller kan anvendes til konkrete formål, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.

4. Pris og betaling 

4.1 Pris 
Prisen for serviceydelserne følger virksomhedens gældende prisliste på det tidspunkt, hvor virksomheden bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er eksklusive moms.

4.2 Betaling 
Kunden skal betale alle fakturaer for serviceydelser senest den sidste bankdag i måneden, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.

4.3 Binding 
Kunden forpligter sig ved køb af ydelsen til løbende måned + en måneds betaling, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. 

5. Forsinket betaling 

5.1 Rente
Hvis kunden undlader at betale en faktura for serviceydelser rettidigt af årsager, som virksomheden er uden ansvar for, vil Invisu sende en påmindelse til kunden. Hvis betalingen efter 14 dage stadig er udeblevet, vil der blive tilføjet et rykkergebyr på 100 DKK hver uge, op til 3 rykkere på 100 DKK. Herefter vil betalingskravet blive overført til RKI.

5.2 Opkrævelse af gebyr 
Hvis kunden af hvilken som helst årsag skulle melde afbud til et aftalt shoot indenfor 72 timer vil vedkommende blive opkrævet 2000 kr i gebyr. 

5.3 Ophævelse 
Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for serviceydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra virksomheden, har virksomheden ud over gebyr efter pkt. 5.1 ret til at: 

(i) ophæve salget af de serviceydelser, som forsinkelsen vedrører, (ii) ophæve salget af serviceydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (iii) gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.

6. Tilbud, ordre og ordrebekræftelser 

6.1 Tilbud 
Virksomhedens tilbud er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for virksomheden, medmindre virksomheden meddeler kunden andet.

6.2 Ordrer
Kunden skal sende ordrer på serviceydelser til Virksomheden skriftligt. En ordre skal indeholde følgende oplysninger for hver ordret serviceydelse:
(i) Ordrenummer, (ii) Ydelsesnummer, (iii) Beskrivelse af ydelse, (iv) Pris, (v) Betalingsbetingelser, og (vi) Leveringsdato.

6.3 Ordrebekræftelse
Virksomheden tilstræber at sende bekræftelse eller afslag af en ordre på serviceydelser til kunden skriftligt senest 10 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde virksomheden.

6.4 Ændring af ordrer
Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på serviceydelser uden Virksomhedens skriftlige accept.

6.5 Uoverensstemmende vilkår 
Hvis virksomhedens bekræftelse af en ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med kundens ordre eller aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til virksomheden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.

7. Levering 

7.1 Leveringstid 
Virksomheden leverer serviceydelser senest til den tid, der fremgår af virksomhedens ordrebekræftelse. Virksomheden har ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre parterne har aftalt andet.

7.2 Undersøgelse 
Kunden skal undersøge alle serviceydelser ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden har opdaget eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende.

8. Forsinket levering 

8.1 Meddelelse 
Hvis virksomheden forventer en forsinkelse i leveringen af serviceydelser, informerer virksomheden kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid.

8.2 Ophævelse
Hvis virksomheden undlader at levere serviceydelser senest [antal] dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden er uden ansvar for, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.

9. Garanti 

9.1 Garanti
Virksomheden garanterer, at serviceydelser er fri for væsentlige fejl og mangler i udførelse i 1 måned efter leveringen. Fordele, der afhjælpes under garanti, udgør garantiperioden 1 måned fra afslutningen af afhjælpningen.

9.2 Undtagelser 
Virksomhedens garanti omfatter ikke fejl eller mangler, der skyldes: (i) almindelig slitage, (ii) brug i strid med Virksomhedens instruktioner eller almindelig praksis eller til ikke-aftalte formål, (iii) afhjælpning eller ændring udført af andre end Virksomheden, eller (iv) andre forhold, som Virksomheden er uden ansvar for.

9.3 Meddelelse 
Hvis kunden opdager en fejl eller mangel i garantiperioden, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende. Kunden skal give virksomheden de oplysninger om en meddelt fejl eller mangel, som virksomheden beder om.

9.4 Undersøgelse 
Inden rimelig tid efter at virksomheden har modtaget meddelelse fra kunden om en fejl eller mangel og undersøgt kravet, meddeler virksomheden kunden, om fejlen eller manglen er omfattet af garanti.

9.5 Afhjælpning 
Inden rimelig tid efter at virksomheden har afgivet meddelelse til kunden efter pkt. 9.4 Om, at en fejl eller mangel er omfattet af garanti, afhjælper virksomheden fejlen eller manglen.

9.6 Ophævelse 
Hvis virksomheden undlader at afhjælpe en fejl eller mangel omfattet af garanti inden rimelig tid efter, at virksomheden har givet meddelelse til kunden efter pkt. 9.4, af årsager, som kunden er uden ansvar for, og fejlen eller manglen ikke er afhjulpet inden en rimelig frist på mindst 10 dage, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af fejlen eller manglen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af fejl eller mangler ved serviceydelser end dem, der udtrykkeligt fremgår af pkt. 9.

10. Ansvar 

10.1 Ansvar
Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af aftalegrundlaget.

10.2 Ansvarsbegrænsning 
Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalegrundlaget kan virksomhedens ansvar overfor kunden ikke pr. kalenderår samlet overstige 80 % af det salg af serviceydelser, som virksomheden netto har faktureret til kunden i det umiddelbart foregående kalenderår. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke, hvis virksomheden har handlet forsætligt eller groft uagtsomt.

10.3 Indirekte tab 
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er virksomheden ikke ansvarlig overfor kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.

10.4 Force majure 
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er virksomheden ikke ansvarlig overfor kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henføres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for virksomhedens kontrol, og som virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.

11. Immaterielle rettigheder 

11.1 Ejendomsret
Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med virksomhedens udførelse af serviceydelser, herunder patenter, design, varemærker og ophavsrettigheder, tilhører virksomheden.

11.2 Licens 
Kunden har en tidsubegrænset, vederlagsfri, overdragelig licens til at udnytte alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med Virksomhedens udførelse af serviceydelser, til formål, der falder inden for kundens sædvanlige forretningsområde, eller som særskilt er aftalt mellem parterne.

11.3 Krænkelse 
Virksomheden er ikke ansvarlig for leverede serviceydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, medmindre krænkelsen er forsætlig. I det omfang Virksomheden måtte blive mødt med påstand om leverede serviceydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, skal kunden skadesløsholde Virksomheden, medmindre krænkelsen er forsætlig.

12.  Fortrolighed 

12.1 Videregivelse og brug 
Kunden må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge Virksomhedens erhvervshemmeligheder eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentligt tilgængelige.

12.2 Beskyttelse 
Kunden må ikke på utilbørlig måde skaffe sig eller forsøge at skaffe sig kendskab til eller rådighed over virksomhedens fortrolige oplysninger som beskrevet i pkt. 12.1. Kunden skal omgås og opbevare oplysningerne forsvarligt for at undgå, at de utilsigtet kommer til andres kundskab.

12.3 Varighed 
Parternes forpligtelser efter pkt. 12.1-12.2 gælder under parternes samarbejde og uden tidsbegrænsning efter samarbejdets ophør uanset årsagen til ophøret.

13.  Behandling af personhenførbare oplysninger 

13.1 Behandling 
Virksomheden behandler personoplysninger under behørig iagttagelse af databeskyttelsesforordningen og -loven. Oplysninger om Kundens navn, adresse, e-mail, telefonnummer, sociale medie konto adgang, mv. benyttes alene i forbindelse med Kundens bestilling, kommunikation og håndtering af sociale medier.

13.2 Den registreredes rettigheder 
Virksomheden efterlever den registreredes rettigheder (bl.a. ret til indsigt, berigtigelse, sletning, begrænsning af behandling, indsigelse, dataportabilitet, klage og ret til ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling, herunder profilering).

13.3 Opbevaring og videregivelse 
Virksomheden opbevarer oplysningerne så længe, det er nødvendigt for det formål, hvortil oplysningerne behandles. Virksomheden hverken videregiver, sælger eller på anden måde overdrager oplysninger til tredjemand, medmindre Kunden har givet accept til dette. 

13.4 Kontakt 
Ønsker kunden oplysninger om, hvilke data der bliver behandlet, at få data slettet eller korrigeret, kan kunden kontakte info@invisu.dk.

14.  Gældende lov og værneting 

14.1 Gældende lov
Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.

14.2 Værneting 
Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.